Rozmiar obrazów
Często spotykamy się z sytuacją, dodawnia przez użytkowników na stronie obrazów o bardzo dużym rozmiarze np. kilka MB oraz w formacie PNG. Taka sytuacja jest zgubna dla prędkości strony oraz generuje bardzo duże obciążenie serwera. Dlatego zalecamy dla zdjęć stosować zawsze grafikę w formacie JPG o wymiarze dostosowanym dla danej strony np. dla slidera jest to szerokość 1920px a dla podstrony może być to 1000px. System TYPO3 potrafi automatycznie skalować wgrywane obrazy do określonego maksymalnego wymiaru np. 1920px.
Dla logotypów, schematów i innych obrazów o małej licznie kolorów zalecamy stosować format GIF lub PNG. Prosimy nigdy nie stosować formatu PNG lub GIF dla fotografii.
Dodatkowo zalecamy korzystanie z narzędzia do optymalizacji wybranego pliku do jeszcze mniejszego rozmiaru. Doskonałym tego typu narzędziem jest https://tinypng.com/
Narzędzie to potrafi nawet 3 kronie zmniejszyć rozmiar obrazu bez utraty jakości. W systemie TYPO3 istnieje wtyczka, która za pomocą API w locie kompresuje obrazy wgrywane do TYPO3. Darmowy plan umożliwia kompresję do 500 obrazów w ciągu miesiąca.
Prędkość serwisu internetowego
W ostatnim czasie Google zwraca szczególną uwagę na prędkość serwisu internetowego. Do testowania prędkości serwisu służy narzędzie https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Warto zadbać, aby Państwa strona uzyskała tutaj wynik przynajmniej 80 dla desktop oraz 60 dla urządzeń mobilnych. Niestety przy bardzo rozbudowanych stronach zawierających wiele skryptów oraz grafik uzyskanie bardzo wysokich wyników jest trudne lub niemożliwe jednak warto zrobić wszystko, aby ten wynik był jak najwyższy.
Certyfikat SSL
Obecnie certyfikat SSL to absolutne must have dla sklepów internetowych oraz serwisów internetowych zawierających formularze. Przeglądarki ostrzegają przed wprowadzaniem danych na stronach, które nie posiadają szyfrowanego połączenia. Dodatkowo certyfikat SSL jest ważnym czynnikiem rankingowym dla Google oraz zwiększa zaufanie do serwisu internetowego wśród odbiorców.
Mapa serwisu
Zalecamy, aby serwis internetowy a szczególnie sklep posiadał mapę serwisu w formacie XML. Tak przygotowaną mapę zgłaszamy do Google tak aby roboty szukające szybciej docierały do wszelkich treści na naszych stronach.
Optymalizacja adresu URL
W tym wypadku zasada jest prosta im krótszy adres tym lepiej. Jak najmniej zmiennych, cyfr i innych dodatków w adresie URL. Przykład dobrego adresu: www.twojsklep.pl/kategoria/nazwa-produktu_ID. Przykład złego adresu: www.twojsklep.pl/index.php?kat=kategoria&id=587.
Rich snippet
Dodanie w kodzie argumentów Rich snippet pozwala robotom google lepiej zrozumieć strukturę Państwa serwisu. Dzięki tym znacznikom Google wie, że dany fragment to np. nazwa produktu lub jego cena. Co przekłada się na lepsze wyniki wyszukiwania.
Ten tekst jest tylko krótkim wstępem. Mamy świadomość, że bardzo wiele aspektów optymalizacji serwisu internetowego nie zostało poruszonych w tym opracowaniu. W przypadku chęci lepszego zoptymalizowania Państwa sklepu internetowego lub strony www zapraszamy do kontaktu. Przygotujemy odpowiednią ofertę. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług audytu Państwa serwisu internetowego.