Walka ze spamem – serwery RBL

Nasza firma dla ochrony przed spamem wykorzystuje serwery RBL (ang. Real-time Blackhole List) są to serwery posiadające aktualizowane w czasie rzeczywistym informacje dotyczące podejrzanych serwerów poczty e-mail. Programy pocztowe i/lub usługodawcy poczty (np. dataquest.pl) korzystający z serwerów RBL, mogą szybko zidentyfikować oraz odrzucić niechcianą pocztę (np. SPAM).

Serwery RBL działają w Internecie niezależnie od usługodawców poczty, monitorując przepływ wiadomości e-mail. W szczególności kompletując informacje o nadawcach (np. adresy IP). Użytkownicy mogą również zgłaszać nadawców spamu, aby zostali dodani do listy RBL.

Wiadomości przychodzące na skrzynki e-mail w naszej firmie sprawdzane są z wykorzystaniem informacji znajdujących się na popularnych i rzetelnych listach RBL. Jeśli nadawca wysyła do Państwa wiadomość z serwera, który znajduje się na liście RBL – wiadomość taka nie zostanie dostarczona. Nadawca otrzyma wiadomość zwrotną  z informacją, na jakiej dokładnie liście znajduje się serwer nadawcy.

W razie wystąpienia takiego problemu nadawca powinien skontaktować się z administratorem swojego serwera i poprosić o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Administrator serwera ma możliwość usunięcia adresu z listy RBL.

Obecnie większość operatorów poczty korzysta z list RBL do walki ze spamem. W przypadku, gdy konto naszego klienta zostanie „przejęte” przez hackera i użyte do wysyłania spamu nasz serwer, czyli dataquest.pl także może zostać dodany do takiej listy. Dlatego monitorujemy na bieżąco wszystkie wiodące listy i reagujemy.

Co robimy, aby nasz serwer nie został dodany do listy RBL?

Na bieżąco monitorujemy ilość wysłanych maili przez naszych klientów. W standardowej konfiguracji klienci nie mogą wysłać więcej niż 500 maili na dobę. Pragniemy przypomnieć, że do wysyłania newsletterów służą dedykowane mechanizmy w tym znajdujący się w naszej ofercie system newsletter. Nasz system newsletter nie posiada ograniczeń ilości wysyłanych maili.

Drugą metodą obrony jest śledzenie ilości wysyłek na błędne adresy przez dane konto. Spamerzy po przejęciu konta np. przez złamanie słabego hasła rozpoczynają masową wysyłkę maili z wirusami, ofertami itd. Listy adresów używane przez spamerów zawierają wiele błędnych adresów. 

W przypadku przekroczenia progu 15 wysłanych wiadomości na nieistniejący adres e-mail w ciągu 1 godziny konto e-mail naszego klienta jest automatycznie blokowane. 

Odblokowanie konta, które zostało zablokowane może być wykonane w panelu hostingowym przez zmianę hasła. Na liście kont w panelu hostingowym zablokowane konto posiada stosowną informację.

  • typo3 wdrożenia serwis instalacje pomoc
  • Data Quest rzetelna firma
  • tpay partner
  • partner InsERT wdrożenia, szkolenia, serwis
  • serwis Subiekt GT Nexo Rewizor Rachmistrz wdrożenia, wzorce wydruków